we zijn er weer

23 januari 2011 - El Nido, Filipijnen

Hallo,

Dat is even geleden dat we hier een blogje achtergelaten hebben. Helaas niet omdat we de onderwaterwereld aan het verkennen waren, maar ik (Franne) even iets anders aan mijn hoofd had. Een dag na de vorige blog werd ik ziek. Hoge koorts, overgeven, hoofdpijn en rillen. Na de huisarts erbij gehaald te hebben en een bloedtest werd geadviseerd naar het ziekenhuis te gaan. Dus na twee dagen goed ziek te zijn geweest (heb zelfs 39.7 graden gehaald :( ) lag ik in het ziekenhuis van Manilla. Gelukkig bleek ik toen het ergste achter de rug te hebben. Alleen de uitslag van de eerste bloedtest, virusinfectie, bleek helaas toch Denque te zijn (soort Malaria). Dat was wel even schrikken.

Om een lang verhaal met veel naalden onder andere door niet te vinden aders met als resultaat blauwe arm en vrieskoude vloeistof in het infuus kort te houden, na 6 dagen ben ik gelukkig ontslagen. Dat was gisteren. Omdat Manilla nu niet echt de meest sexy stad is die er bestaat, zijn we meteen naar het vliegveld gegaan en konden we nog naar onze bestemming Coron town vliegen. Hier zitten we in een luxe resort met zwembad waar we de komende twee dagen lekker gaan uitrusten.

Ik ben nog wel wat moe, maar dat is normaal. Daarnaast kijk ik nu wat anders naar muggen en hou ik ze scherp in de gaten, draag wat meer bedekkende kleding en smeer me meer in met Deet. Dat moet ze wel op afstand houden. Dus no worries komt allemaal goed.

liefs Sam en Franne

1. Josanne:
    Lieve Fran,

Blij om te horen dat je weer een beetje de oude bent. En we zullen je advies opvolgen en stoppen met de worries ;-).
    Geniet van jullie resort en de plek waar jullie zijn.

Liefs Josan
  2. Titia:
    23 januari 2011
    Gelukkig maar! Fijn om van je te horen!
    Kussen!
  3. Jannie ,Huub, Oma:
    23 januari 2011
    Hoi Sam en Franne, fijn dat je weer hersteld ben, oma is een weekje in zwolle geweest en heeft veel van jullie verhalen gelezen en de foto's bekeken en wensen jullie veel plezier met het vervolgen van jullie reis. Veel liefs van ons allen.
  4. Bogaards Jacko:
    Hallo Franne en Sam,

Rust maar lekker uit !!
    Veel beterschap,
    groeten,
    Bianca en Jacko.
  5. Erik Deb en Fleurtje:
    23 januari 2011
    Gelukkig ben je weer beter! dat is ff schrikken! rust maar lekker uit! liefs en dikke kussen Erik Deb en Fleur
  6. Patricia:
    Beterschap!
  7. peter:
    Hoi allebei,
    Eigenlijk ben ik een beetje boos omdat jullie een week lang niets van je hebben laten horen. Volgens mij zijn er regelmatig telefoontjes gepleegd tussen jullie en oma, waar ik niets van mocht weten. Ik dacht nog: "Zal ik een enkeltje naar de Philipijnen boeken". Mijn vriendin in Melis (en dat is trouwens geen zwerfkat) miauwde nog dat ik volwassen genoeg ben om minstens geinformeeerd te worden.

Maar goed zand er over. Laten we het over jullie verdere reisplannen hebben.
    Wat wordt de volgende bestemming?
    Gaan jullie al kijken naar mijn grote broers en zussen in Afrika of duurt dat nog een paar weken?

Nou en als jullie een beetje uitgerust zijn, verwacht ik eigenlijk wel eens een kaartje. Dat vraagt en krijgt de moeder van opa ook altijd.

Ik ga met mijn verhaaal stoppen. Ik ben mijn ei kwijt en wens jullie nog een prettige reis.

Doeiiiiiiii,
    Pierre

P.S. Nu ben ik niet meer boos hoor.
  8. Mireille:
    Heeey,

Fijn te horen dat het beter gaat! Rust lekker uit op jullie luxe resort en laat jullie lekker verwennen. Jullie hebben het verdiend!

Kus Mireille
  9. Ves en Al:
    24 januari 2011
    Wat fijn dat je uit het ziekenhuis bent Franne en nog fijner dat jullie nu samen in een goed resort zitten. Geniet er van en laat het vervolg van de avonturen van Sam & Franne maar gauw beginnen! ;-)

Liefs, Alle & Ves
  10. tante Wil:
    24 januari 2011
    Hallo Franne en Sam,
    Is dat schrikken ! Fijn dat je weer opgeknapt ben, Franne.Laat de muggen op afstand blijven!
    Heel verstandig om rustig aan te doen .We hopen dat jullie de "reisdraad " weer op kunnen pakken en kunnen genieten !
    Hartelijke groeten van Rien en Wil
  11. Danny en Maja:
    29 januari 2011
    Jeetje Meis...
    Das ook wat ziek worden in zo'n ver land..
    Fijn dat je weer beter bent en dat Sam en jij weer verder kunnen ...

Liefs Danny en Maja