laatste blog uit het buitenland :(

24 april 2011 - Drakensbergen, Zuid-Afrika

hallo,

Ja lieve mensen het is zover, morgen vliegen we naar huis. We kunnen het haast niet geloven dat deze reis echt tot een eind komt. Het leek nog zo ver weg een half jaar geleden en wat doet het ons goed te horen dat jullie uitkijken (iig een aantal :) ) naar onze terugkomst. Helaas geen mogelijkheid tot uploaden foto's, maar dat hoop ik terug in Nl. goed te maken.

Nog even de laatste dagen doornemen. In hippie hostel hadden we's avonds nog een optreden waarbij zanger 1 steeds beter werd en zanger 2 beter zijn mond had kunnen houden; wat een kattengejank. Volgende dag een relaxdagje richting Grahamstown. Dus even tijd om surfers paradise Jeffrey's Bay te bekijken (broertje je had meteen je sufboard gepakt en er niet meer uitgekomen, wat een golven). Uiteindelijk ging de tijd toch sneller dan gedacht en moesten we nog opschieten om voor het donker te arriveren. In Grahamstown weinig kampeermogelijkheden als we de drie boekjes moesten geloven die we naspitten voor slaapplaatsen, dus 20 km buiten de stad op bijna een verlaten heuvel hebben we een mooi plekje gevonden om te overnachten. De eigenaar was gek op glazen flessen gokten we want ze waren overal in verwerkt, erg leuk. Verder een dierenliefhebber, want er liepen meerdere honden en katten rond en een hertje, zo schattig. Na een heerlijk rustige nacht, een lange dag voor de boeg.

Om half negen vertrokken en na een paar korte stoppen, kwamen we tegen vijfen aan op plaats van bestemming: Port St.John. Een klein kustplaatsje waar het erg rommelig overkwam. De weg erheen ging door de uitgestrekte heuvels heen waar we zowel mensen als dieren langs en de laatste categorie ook op de weg vonden. Een bijzondere ervaring. 's Avonds nog naar een airstrip geweest waar een mooi uitzicht hadden over een rivier die uitmonde in zee. Helaas was het bewolkt en was de zonondergangminder mooi dan gehoopt. Maar gelukkig leuke mensen om mee te kletsen. Na een potje kolonisten van Catan zijn we ons bedje ingedoken. Volgende dag weer een lang dagje in de auto en dus half negen in de auto en rijden maar. In Nederland lijken 100 km er soms 150 te zijn, maar hier is dat andersom. Het ging erg voorspoedig en eenmaal weer van de B-wegen door de heuvels kon het gas open en heeft Sam onze Chrevrolet Spark laten voelen wat rijden is. Nee zo erg was het niet, maar na heuvels en putten in de wegen en mensen en dieren op de weg, was dit heerlijk rijden.

Tegen het eind van de dag kwamen we aan op onze laatste bestemming Bergville in de Drakensberg regio. We hadden bergen en nog eens bergen verwacht, maar niks van dit alles. Het hostel heet Amphitheatre vanwege de 8 km lange bergmuur die op de achtergrond zichtbaar is. Nadat het tijd was om onze tent op te zetten, kwam het met bakken uit de hemel, alsof het weer met ons meeleefde :). Tussen de buien door toch nog de tent opgezet, maar ons 'ik-waai-bijna-weg-tentje' is nu een 'ik-waai-bijna-weg-tentje-en-ik-kan-niet-tegen-regen-tentje'. Na de vele buien durfde we haast niet te kijken hoe het met de tent was. Gelukkig stond hij nog, maar binnen in waren toch redeljk wat druppels terecht gekomen. Gelukkig niks wat een handdoek kan oplossen en het is droog gebleven vannacht. 's Ochtends vroeg ging Sam op pas om dat gebergte te beklimmen en de een na hoogste waterval te bezichtigen. Het was wachten wat het weer deed, maar ondanks veel wind heeft hij een mooie dag gehad en is nu moe en voldaan.

Morgen nog een 400 km naar Jo'burg en dan 's avonds vliegen we eerst naarDubai en dan naar Amsterdam. Wat zal het raar zijn om weer ons gewone leventje op te pakken en niet meer elke dag te genieten van onbekende dingen. Maar ook weer lekker om niet regelmatig op zoek te moeten naar een nieuwe overnachtingsplaats en gewoon drop te kunnen kopen en lekkere kaas hahaha.

Lieve mensen bedankt voor alle leuke berichten. Het heeft ons erg gesteund om jullie te blijven informeren en ik vond het leuk om deze blogs te schrijven en ik ga het misschien nog wel missen. Het is toch bijzonder om je dagelijkse avonturen zo met jullie te delen. In Nederland zal ik nog wat foto's downloaden om wat beelden te geven bij de laatste avonturen en misschien nog een afscheidsblog schrijven aangezien ik nu (door vermoeidheid en drank ;) ) niet meer de puf heb.

Tot snel

1. Josanne:
    24 april 2011
    Lieve Bijna Weer Vlissingers,

Een hele goede terugreis! Wij hebben er in ieder geval zin om jullie weer te zien. Deze reis pakt niemand jullie meer af. En een beetje regelmaat is ook niet weg. Gewoon 30 april en 5 mei komende week betekent wel biertjes drinken met je vrienden. We horen het graag als jullie zijn bij gekomen van de week en hopelijk herkennen jullie ons nog ;-).

Dikke kus Josan
  2. mary en frans:
    25 april 2011
    hoi Franne en Sam, je zult denken van wie is deze reactie daar ik niet eerder heb gereageerd, maar wij zijn vrienden van Sam zijn ouders in Spanje, en volgden heel jullie reis, erg leuk om jullie avonturen mee te beleven, en ik denk dat jullie het zullen missen,maar ook weer fijn om lekker op je eigen plek te zijn denk ik zo.Aan het werk zal even wennen zijn maar je hebt een prachtige herinnering aan deze maanden en mooie ervaring om de rest van je leven mee te nemen.
    goede thuis reis
    frans en mary uit Moraira
  3. Erik Deb en Fleur:
    25 april 2011
    Vanwege overlijden van mijn opa zaterdag heb ik geen gelegenheid gehad, om optijd jullie een fijne terugreis te wensen! bij deze hoop ik dat jullie goed aangekomen zijn, en we hopen jullie snel in reallife tezien en meer tehoren over jullie avontuur! Veel liefs uit het zonnige Vlissingen
  4. Marije:
    25 april 2011
    Jullie zijn vast alweer bijna thuis! Ik hoop dat jullie een goede reis hebben gehad! Zodra jullie weer een beetje zijn bijgeslapen, dan spreken we snel weer eens af!

Tot snel!
    x Marije
  5. Joyce:
    26 april 2011
    Ben je alweer terug?! ik ga helaas (nou ja niet helemaal helaas hoor :) ) donderdag op vakantie, dus zie ik je nog zeker anderhalve week niet!!! 14 mei vrij?
  6. Mireille:
    28 april 2011
    Welkom thuis wereldreizigers. Om het af te leren nog even via een reactie op jullie blog :) Fijn dat jullie er weer zijn! Het zal wel wennen zijn om weer 'gewoon' in Nederland rond te banjeren.

Tot snel weer!

Kus Mireille
  7. Tom:
    28 april 2011
    Vandaag Sam ff gesproken in onze soos. Thuis direct gaan lezen en niet kunnen stoppen... Wat een mooi verslag en foto's van een geweldige reis, genieten!
    Nu weer fijn aan de bak :-)
    Groet, Tom