Poging 2 Tokyo

3 november 2010 - Tokyo, Japan

Hallo,

Na een dag slapen, hadden we gisterochtend de spirit te pakken. Weer om vier uur wakker, maar dit keer eruit gegaan. In Tokyo is de grootste vismarkt ter wereld en daar is het s ochtends te doen. Na een werelds ontbijt - melk met cornflakes- de vismarkt ontdekken. We keken onze ogen uit; levende/dode, ingevroren/vers, rood/wit, met en zonder bloed. Tonijn van een meter lang ingevroren die door een grote zaag in vieren werd gesneden en vervolgens met een scherpe handbijl bijgeschaaft waarschijnlijk de graten die werden weggehaald. Heel indrukwekkend. Zelf had ik nog een beetje last van of de jet lag of de malariatabletten. In ieder geval was ik blij dat ze daar wc`s hebben ;).

Aangezien het erg vroeg was toen we daar uitgekeken waren, rond half acht, was het beoogde park nog niet open. We zijn op zoek gegaan naar een ontbijtje en koffie in de fancy shopping area van Tokyo Gizna. Hier hebben we eens bekeken wat nog allemaal te zien in Tokyo. Het valt ons een beetje tegen. Misschien omdat we zulke hoge verwachtingen hadden of omdat we toch geen stadsmensen zijn.

Onderweg naar de Palace Garden liepen we door het immense ondergrondse -dat is echt een tweede stad onder Tokyo- liepen we langs een shopping mall waar meerdere mensen ergens opstonden te wachten. Dus wachten dan maar. Om exact tien uur gingen de deuren open en werden we begroet met wat Japanse woorden en een buiging. Het grappige was dat waar we liepen deze begroeting door ging en redelijk genant werd na de vierde keer. Gelukkig duurde dit maar enkele minuten en konden ze daarna weer gewoon aan het werk. Na een kort bezoek op naar de Garden waar we heerlijk in het warme zonnetje hebben gelegen. Zalig. Daar hebben we plannen gemaakt voor onze volgende stop. Dat is Nara geworden richting het zuiden waar we ook zo naar toe gaan.

Voor de lunch hebben we ons eerste - wat wij dachten Japanse - voedsel genuttigd. Was het niet dat we er halverwege achterkwamen dat het Koreaans was haha. Maar wel lekker. Na de lunch nog een shrine (soort tempel) bezocht. De Japanner volgen twee godsdiensten het Boedisme en Shinto. Het Boedisme is voor alles wat met het  verleden en de ziel te maken heeft en het leven nu is voor Shinto.

Andere Japan weetjes;

- steek nooit een straat over waar geen voetpad is, zeker niet VOOR het politiekantoor. Geen bekeuring wel een Japanse woordenvloed.

- het voetpad is ook fietspad

- soms lopen ze links en dan weer rechts (heel verwarrend)

- je ziet nergens graffiti, ze hebben speciale rookplekken op straat, je mag binnen nog roken

- je ziet weinig kinderen. Het geboortecijfer is ook gedaald afgelopen jaren en in 2050 zijn er 27 miljoen japanner minder dan nu.

Tot zover we gaan de trein op zoeken. We gaan eerst naar Kyoto. De reis duurt ongeveer 3,5 uur.

liefs

1. Erik Deb en Fleurtje:
    3 november 2010
    Al weer heel wat beleefd! Leuk om dit alles te lezen! Geniet van jullie volgende avontuur! En hoop dat je je wat beter voelt Franne, en geen jetlag meer hebt, of last van de Malariapillen!
    Tot gauw, ik ga Fleur naar de peuterspeelzaal brengen in de regen, het word hier echt herfst! Liefs en een kus!
  2. Jacko:
    4 november 2010
    Hallo wereldreizigers,

Leuk om jullie avontuur zo te volgen.
    geniet ervan,
    veel plezier,

groeten,
    Jacko.
  3. Maaike:
    4 november 2010
    Heeeeej Franne,
    De computermoeder heeft nog niet alle problemen opgelost maar dit kan ik in ieder geval lezen!!
    Wat leuk om jullie te volgen, dan ben ik ook een beetje op reis!! Vond het erg leuk in Bergen op Zoom met jou. All the best, dikke knuffel van Maaike