Tokyo here we are

31 oktober 2010 - Tokyo, Japan

Hallo allemaal,

Als eerste bedankt voor de leuke reacties. Heerlijk om te lezen.

We zijn zaterdag om negen uur s ochtens met de trein vertrokken en het is nu kwart over twee Nederlandse tijd zondag. Hier in Tokyo kwart over negen s avonds. Het is allemaal goed verlopen al is het toch wel een hele wereldreis haha. Na de incheck, samen 30 kilo - zijn we toch beetje trots op- nog een paar uur wachten en toen naar Dubai. Beetje films kijken - keuze uit ongeveer 200- en lekker eten. Emirates is aan te bevelen, erg goed. Dubai zo,n drie uur gewacht en gerealiseerd dat ik erg groot ben in dit soort landen. Haha ik stond in de rij voor de wc en toen ik in de spiegel keek en met al die kleine vrouwen om me heen voelde ik me toch wel een reus. Onderweg naar Tokyo lekker geslapen en beetje tv gekeken.
En toen waren we er. Toch heel gewoon raar. Met een routebeschrijving gingen we op zoek naar het hostel. Gelukkig zijn er toch wel engelse vertalingen anders maak je er serieus helemaal niks van. Al die rare tekens. Eerste indruk van Japan is schoon, uiterst vriendelijk - een vrouw met twee kinderen vroeg waar we naar toe moesten en haalde zelf de hulp van het railwaypersoneel erbij, zo lief - en het voelt erg veilig.
Onze kamer is niet groot en we slapen op de traditionele matrassen, want meer is het echt niet. We hopen dat we een goede eerste nacht hebben, zeker gezien het tijdsverschil.
Morgen gaan we Tokyo ontdekken, al zal het niet veel zijn, want het is hier heel groot. In Japan wonen er 127 miljoen mensen en in Tokyo 12,5.
We voelen ons erg gelukkig en dit is nog maar het begin
liefs
p.s. ook de toetsenborden hebben rare tekens dus kan niet alle symbolen vinden, haakjes en smilies bijvoorbeeld.

1. mama en peter:
    Hoi lieve kids,
    De kop is er af (niet letterlijk). Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in het eerste land van jullie reis. Pierre maakt het uitstekend. Mandje in de kamer is zijn nestje en 's nachts boven in de slaapkamer op een deken. Gaat helemaal goed.
    Geniet van Tokyo en zijn bijzonderheden.
    Liefs mama Danie en Peter en miauw van Pierre.
  2. Danielle& Gerardw:
    31 oktober 2010
    Mooi dat jullie er zijn! Tip, neem voordat je Tokyo ingaat even een kompas mee (neem aan dat een zeiler niet zonder zijn kompas op wereldreis gaat....), dat scheelt bij het zoeken van de juiste uitgang op de stations enorm!!
  3. Dies le Duc:
    31 oktober 2010
    Goed gedaan! Ja de Japanners zijn erg aardig en voelen zich ook vaak verplicht om je te helpen. Het is ook één van de veiligste steden op aarde. Ik hoop dat jullie geluk bij jullie blijft!

pap
  4. Marije:
    Heee!

He he, eindelijk! Super om te lezen dat jullie er zijn! Geniet van de prachtige stad en alle eerste indrukken! En een goede nacht gewenst natuurlijk!

Liefs,
    Marije
  5. Titia:
    31 oktober 2010
    OEH! we worden al zo snel verwend met een berichtje!! leuk hoor! Japan het onbekende werelddeel:-)
    veel plezier!
    Kus Ties
  6. Erik Deb en Fleurtje:
    Hallo lieverds,

Wat fijn dat jullie er zijn en dat jullie je nu al gelukkig voelen, dat is fijn telezen, spannend allemaal, en we snappen dat je je groot voelt onder die kleine mensjes daar.. Hoop dat jullie nu lekker liggen te slapen, hier is de klok vannacht een uurtje terug gegaan en stiekum merk je dat toch, helemaal begrijpelijk dat jullie nu last hebben van een jetlag:)
    We blijven jullie volgen!
    Liefs uit het zonnige Vlissingen
    Erik Deb en een dikke kus van Fleurtje