Nha Trang

25 december 2010 - Nha Trang, Vietnam

Zo ik zal ook eens een keertje wat schrijven tot nu toe was Franne steeds degene die geblogd heeft.

We hebben net weer superlekker gegeten in Nha Trang, vroeger was ik vrij selectief met seafood maar hier smaakt het echt heel lekker. Hele vissen, squid, prawns, BBQ hotpot laat maar komen. We zijn nu aan het wachten op de nachtbus naar HCM city duurt 11 uur en we hopen een beetje te kunnen gaan slapen.

Vanuit Qui nhon zijn met een peuleschilletje qua busrit 5 uur en maar 20 man in de minibus hier draaien we onze hand echt niet voor om. We kwamen aan op het busstation en de bus stond al te wachten maar er waren zo weinig mensen dat ie dus een half uur gewacht heeft, wij dachten nou dat valt best mee maar buiten het busstation werd er nog 45 min gewacht. We beginnen de logica te snappen want hij wacht gewoon net zolang tot de volgende bus diezelfde kant opgaat, des te meer tijd er tussen de bussen zit des te meer mensen er mee zouden moeten in theorie.

Een supermooie busrit langs de kant van de oceaan met om de 20 km een mooi vissersdorp en stranden en en en......

Voor tussende middag hadden we wat broodjes gehaald en die opgegeten, sinds 2 dagen weten we trouwens waarom het brood hierzo zanderig smaakt. We hadden dus een scootertje gehuurd in Qui Nhon en wij lekker toeren en er lag overal graan te drogen aan de zijkant van de weg op het asfalt, zegmaar aan de andere kant van de witte streep. Dat asfalt is natuurlijk mooi plat en beter dan al die zandpaden logisch!!!

's middags aangekomen een leuk hotelletje gevonden en hop direct naar het strand, eerste links 30 m dan rechts 150 m en u staat tussen de palmbomen. een lekker temperatuurtje en leuke golven met donderd geweld die neerkomen op het strand.

Vorige dag was zo'n doorslaand succes dat we dat de volgende dag ook maar gedaan hebben beetje luieren op het strand en lekker eten ditmaal Indiaas.

Om ons toch een beetje te verwennen met kerst hadden we voor vandaag een snorkel tour geboekt. We hadden ons erop ingesteld tussen de backpackers te zitten maar dat was verkeerd gedacht een bus vol vietnamezen, ook gezellig.

Met een halfvolle boot opweg naar het eerste eiland en hebben daar een zee aquarium bezocht, viel niet tegen mooie vissen gezien en het was voeder tijd dus bij de haaien ging dat er wild aan toe. Na een uurtje naar het volgende eiland waar we gesnorkeld hebben nou dat was super alleen viel de equipment een beetje tegen en als je brilletje lekt dan is de pret snel over.

Ik was een beetje teleurgesteld in het snorkel gebeuren maar dit werd met de lunch weer volledig goedgemaakt. Hierna kwam de verrassing want de matrozen die hiervoor een beetje zaten te hangen op de boot bleken muziek te spelen. Grote boxen uit de stuurhut en microfoon en zo zijn in het komende uur alle klassiekers langsgekomen engels/vietnamees. Echt super leuk ondertussen ging de boot al naar volgende eiland we hadden Hotel Califonia nog niet afgerond of we waren al afgemeerd op onze laatste relax eiland (zonder loods advies!!= tikkie achteruit en de autobanden doen de rest!).

Nou hier hebben we nog ff op het strand gelegen onder het genot van een biertje, alvorens we de boot weer terug hadden naar de haven van Nha Trang.

Wederom een geslaagde dag.

Nog bedankt voor alle kerstgroeten!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Erik Deb en Fleurtje:
    26 december 2010
    Hallo lieverds,

Snap er niks van want ik had toch echt een kerstgroet achtergelaten maar vind hem niet meer terug!
    Bij deze wel een dagje verlaat hele fijne dagen en een gezond en liefdevol 2011 geniet ervan!
    Liefs Erik Deb en Fleurtje